top of page

ענבל בן יעקב

קוראים לי ענבל בן יעקב ולעסק שלי קוראים "בשבילים של סבא". העסק שלי לא נוצר כעסק בתחילת הדרך. הוא התחיל כשחיפשתי לבני את משחקי הרביעיות שאני גדלתי עליהם, כשלא מצאתי - הכנתי לו במחשב. באותו זמן סבא שלי נפטר והמשחק הפך להיות משחק לזכרו של סבא שלי שהיה איש חינוך, מנהל ומפקח ולא פחות ילד בנשמתו ואוהב טבע. רק בהמשך הבנתי שזה בעצם העסק שלי.


חשוב לי שידעו על העסק שהוא ייחודי בתפיסה של חיבור כיף ולמידה, הנאה וערכים, חשיבה וזמן איכות משפחתי. לגבי חשוב לי שידעו שאני פרפקציוניסטית ואוהבת למידה ולכן תמיד מחפשת לדעת עוד ולגלות. שאני אוהבת טבע ומרחב ומשפחה (עד כמה שלעיתים זה מאתגר השילוב של שלושתם).


אני רוצה להכיר לכם את המושג "מארג אקולוגי". מושג מדהים שהוא כל כך משמעותי בעיני. קודם כל מארג בדיוק כמו שזה נשמע מתייחס לשילוב של דברים אחד בשני, אקולוגי- מהמילה אקולוגיה- חקר השפעת תנאי הסביבהנ על מחזור חייהם של צמחים, ובעלי חיים.


כשאנחנו כורתים עץ ביער יש לזה משמעות בכל כך הרבה דברים שלעיתים קשה לנו להבין את כל ההשלכות. או, דוגמה נוספת, אם חקלאי ברמת הגולן רוצה לשמור על עדר הפרות שלו מפני טורפים מחליט, בניגוד לחוק, להשתמש בפגר, שהוא ממלא את בשרו ברעל וזורק את הפתיון הקטלני בשטח, התוצאה היא פגיעה משמעותית באוכלוסיית הנשרים באזור. הכל תלוי בהכל.


אחת המטרות של העסק שלי היא חיבור לארץ ישראל. בתחילת הדרך חשבתי שאני עוסקת בקשר לטבע הישראלי, אבל בהמשך הבנתי ששוכן שם רובד עמוק יותר ושבעצם, המטרה היא החיבור לארץ ישראל ולכל אחד יש את הדרך שלו לעשות את זה. אצלי זה הטבע ולכן הוא עדיין התחום העיקרי בעסק. אבל יש כאלה שמה שמחבר אותם לארץ ישראל הוא הדת והמסורות. כך גדל בעסק שלי ענף נוסף.


ההצלחה הכי גדולה שחוויתי לאחרונה בעסק היתה הזמנה של 7,000 משחקים שנשלחו ל-7,000 בתי אב שונים ברחבי ארה"ב. ההזמנה הזאת היתה של משחק שעשיתי בעקבות חייו של ישו בארץ ישראל. משחק שנולד אחרי שהסכמתי לעסק שלי לגדל עוד ענף והבנתי שזה לא עומד בסתירה אלא מאפשר התרחבות. זה היה משחק שהכנתי וכמעט לא פורסם או נמכר ואז הגיעה ההזמנה ובבת אחת 7,000- זה היה עצום ולא נתפס עד הסוף.


הקשר בין נשיות ועסק, אצלי זה עניין מסובך. אני חושבת שנשיות היא מצד אחד היכולת לעשות המון דברים במקביל, לצד חוסר בטחון תמידי שאין מישהו שמנהל את העניינים. זה לדעת לחלק בין המקום שלי בעסק למקום שלי כאמא ולהבין שזה תמיד יהיה אחד על חשבון השני.


לפני חמש שנים כבר היתה לי מהדורה ראשונה של המשחקים ושקדתי על מהדורה שניה. אם הייתי פוגשת אותי לפני חמש שנים הייתי אומרת לי שאני בדרך הנכונה, שיש הרבה מה ללמוד כל הזמן, שאני צריכה להאמין ושהעסק שלי עוד יגיע מאד מאד רחוק.


שני טיפים שעוזרים לי בהתנהלות בעסק ברגעי משבר:

  • כשהתחושה היא ששום דבר לא מתקדם וכלום לא קורה לא לנסות להיאבק בזה ממקום של חוסר חשק וחוסר מוטיבציה אלא להפנות את היצירתיות למקום אחר ולדעת שעשיה תביא עשיה.

  • כשהתחושה היא של חוסר אנרגיה וכוחות לחשוב מה עושה לי טוב, בעסק או מחוץ לו ולעשות את זה, כמו בטיפ הראשון ברגע שהאנרגיה שלי תעלה גם העסק יחווה את זה.

מה אפשר לרכוש אצלנו?

משחקי קלפים מבוססי רביעיות העוסקים בטבע ישראלי

הרצאות: על העסק ועל שימור זכרונות.

משחקים ייחודיים שנבנים לארגונים/ מועצות בהתאם להזמנה מראש.

מוזמנים להכיר את המשחקים של בשבילים של סבא:

או במגוון חנויות ברחבי הארץ, מפה ניתן למצוא בקישור הזה: https://familynaturegames.co.il/where-to-buy



bottom of page