top of page

קרן אור יניב


העסק שלי נקרא – הקשבה על חושית. והוא נולד מאותו חלק שבי, שיודע לראות דברים מעבר לחושים הפיסיים, אותו חלק שנולדתי איתו, והוא מחבר אותי אל ההדרכה הגבוהה שדרכה אני לומדת המון על עצמי, על המרחב ארץ, על כל מי שגרים על מרחב זה, ועל חוקי היקום והחיים.

שנים רבות התייחסתי ליכולות הטבעיות שבי בתור פגם שאני צריכה להתעלות מעליו, ולהיות נורמלית ורגילה כמו כולם. עם השנים, למדתי שהפגם הזה הוא מתנה עבורי ועבור אנשים אחרים, רק אם אני מסכימה לראות אותו כך, וגם ללמוד לחיות איתו כחלק חשוב מהמורכבות שאני. למדתי מה יתמוך בי ובמתנה הזו כדי לקיים אותה עבורי ועבור אחרים.



כשאני חושבת על להסביר וללמד מושג מתוך העולם הפנימי והעסק שלי, עולה המושג – 

הקשבה רב חושית – זהו המושג שהכי מנחה אותי בכל דבר שאני עושה. הקשבה לעצמי, לעסק שלי, לאנשים שמגיעים אלי, לטבע, לבעלי חיים. היכולת להיות בהקשבה עם כל החושים הפיסיים, האנרגטיים והלא פיסיים, ועם כל החלקים: הגוף, הרגש, האנרגיה והרוח. הקשבה להדרכה הגבוהה ולחיבור האישי שלי ושל כל אחת.ד להדרכה שלה.שלו.

כשאנחנו לומדים לקבל את מה שאומר לנו הקול הפנימי שמחובר אל ההדרכה, החיים שלנו מקבלים תפנית משמעותית, בין להיות אנשים שעושים מה שאחרים עושים לבין לחיות על המסלול הייחודי שהיקום ייעד עבורנו.

וכך כל אחד יכול לראות ולחוות איך יש מקום לכל אדם מתוך החיבור והביטוי האישי אל התועלת שיש בחיבור אל הקולקטיבי. כולנו חלק מאותו שלם, מאותה תנועה מורכבת שמרכיבה את השלם.


שני נושאים מהותיים שחשוב לי לקדם בעולם באמצעות העשייה העסקית שלי – 

אינטואיציה – אותו חלק שהוא הקול הפנימי שלנו. הקול שמנחה אותנו אל מה שנכון לנו וגם אל מה שלא.

אנרגיה – אותו חלק מעודן ובלתי נראה לכאורה (חלקנו כן יכולים לראות אותו), שהוא ההמשך הישיר של הגוף הפיסי הדחוס יותר ברמת החומר, ולכן הוא גם נראה. 

אותו שדה אנרגטי מכיל גם את התודעה שלנו והוא מקור ההזנה של הגוף הפיסי שלנו 'אנרגיית החיים'. וכשאנחנו לומדים על שדה האנרגיה ומבינים את התודעה האישית שלנו ואת התודעה הקולקטיבית ואת ההשפעה של היחיד ביקום וגם של התודעה הקולקטיבית על היחיד ועל ההתפתחות על פני מרחב הארץ, נוכל להבין טוב יותר איך אפשר לחיות בתשומת לב למה שחשוב באמת עבור ההתפתחות שלנו וגם החיים. ונוכל גם להבין ולראות איפה האנרגיה תקועה ואיפה היא בתנועה ומה כדאי לנו לעשות עבור כל אחת מהצורות האלו.


לגבי הצלחות שחוויתי לאחרונה –

חשוב לי לעודד את עצמי על כל הצלחה קטנה כגדולה. ולכן, אחת ההצלחות הנפלאות שקיבלתי, היא היכולת לעודד את עצמי להרגיש מוצלחת, במקום לחיות מתוך ביקורת. למדתי ועדיין לומדת בכל יום, שאין כזה דבר ביקורת בונה. כך גם העידוד מקרין אל הזוגיות, החברים והלקוחות. מה שמיצר צמיחה והליכה בכיוון הנכון.

נשיות בעניי היא – 

חוכמה, נדיבות, שפע, מנהיגות והיכולת לחבר בין כל החלקים ולעשות את הדבר הנכון לטובת כולם. מהתמונה הרחבה ועד הפרטים הקטנים.

אם הייתי פוגשת את עצמי פעם... הייתי אומרת ומלמדת את עצמי את המהות הבאה –

"רק תתני לעצמך הרבה מאוד תשומת לב ואהבה. כמו שאת יודעת לתת ולאפשר לאחרים"


שבירת כמה מיתוסים שקשורים לעסק שלי – 

  • רוחניות יכולה וחייבת במהותה להיות גם מעשית!

  • היכולת להרגיש זה לא עול אלא מתנה שעובדת נפלא עם השכל

  • משבר וטראומה יכולים גם להיות מקפצה לחיים טובים ומספקים

  • מדיטציה זה לא רק לשבת ולהמהם.. זו דרך של חיים מתוך הקשבה לקול הפנימי

  • לכולנו יש יכולות על חושיות, אצל חלקנו הן פשוט יותר מפותחות בצורה מולדת. אבל כל אחד.ת מאתנו יכול ללמוד לפתח אותן בכל רגע שיבחר.


נושא שמאוד מעסיק אותי, היא היכולת והאפשרות להרגיש –

רגש הוא אחד החלקים הכי פחות מוכרים ומוערכים בחברה, ואני רואה במיוחד בתקופה הזו, שלמרות שהייתה ויש מגמה כזו להדחיק או להתבייש ברגשות, כאילו הן חלק הנחות מהשכל... שדווקא החיבור אל הרגש יוצר תקשורת בין כל החלקים שבנו, וכך יוצא שהשלם גדול מסך חלקיו.

אפשר להשתמש בשכל כדי ליצור משהו ואפשר להשתמש ברגש כדי לדעת איך הכי נכון לי הרגע ליצור אותו ובעזרת מי. הרגש הוא כמו תמרור, שמורה את הדרך הפנימית, אל העשייה החיצונית. קודם מרגישים ואז מוציאים אל הפועל. לכולם יש תפקיד חשוב ביותר בחיים שלנו, כל אחד מהחלקים הוא כלי נפלא לחיות כאנשים יצירתיים ויוצרים.

בתור אישה רגישה מאוד וגם מרגישה מאוד, אני יכולה להגיד שבחיי האישיים התפתחתי מנקודה שבה הרגש מציף אותי, שקשה לי למצוא את הדרך לבטא את עצמי, שאני מנסה להתעלות ולהדחיק את מה שאני מרגישה כדי ליישר קו עם מה שקורה בחוץ (ביקורת), ואפילו שאנשים אחרים לא ממש מבינים אותי, ועד לנקודה שהרגשות (ביחד עם האינטואיציה ושאר היכולות שלי), בעצם הפכו להיות חלק חשוב ותומך בי, כי אני יכולה להרגיש את עצמי וגם את האחרים, ואני יכולה גם לדעת מה לעשות עם מה שאומר לי הרגש.

ובמקום להזניח את החלק הכל כך חשוב שבתוכי, יש את האפשרות לעצור לרגע, לתת את מלא המקום והכבוד ולהקשיב למה שיש לו לספר לי על מה שקורה עכשיו במרחב.

וגם בעסק, הרגישות שבי והיכולת להרגיש, עוזרות לי לחוש ולהרגיש את הלקוחות שלי, את מה שעובר עליהם, ומתוך כך להגיע כמו עם 'מחט של דיקור' היישר אל שורש העניין ולייעץ להם אל הדרך הנכונה והטובה ביותר עבורם בכל רגע.



שני טיפים שהייתי נותנת ומעבירה לאחרות

לעשות את מה שאת אוהבת, וכשאת בוחרת לתת, לעשות זאת מתוך הקשבה לעצמך ולעשות זאת באהבה ובשלמות

להיות בנאית. כלומר, לבנות לעצמך ולעסק יסודות ותשתית רב שכבתית - רגשית, פיסית, מנטאלית, חברתית. ומהתשתית לבנות את החזון והעשייה שתהיה מתגמלת לעצמך ולאחרים. 


ולסיום... מערכת היחסים שלי עם העסק –

מבחינתי, העסק שלי הוא אני ולהיפך. בדיוק מאותה נקודה שאני הכלי שעליו בנוי העסק שלי. ובתחושה המלווה אותי מאז ומתמיד 'שזה מה שהגעתי לעשות פה', השאלה העיקרית הייתה איך העסק יבוא לידי ביטוי דרכי ואני דרכו.

לכן  כל מה שאני עושה אמור לתמוך ולהזין אותי, כדי שאני אוכל להמשיך ולהיות הכלי שעבורו הוקם העסק.

אם יש איזושהי תפנית או 'משבר' אני מקשיבה, ובוחנת איפה יש תפנית, איפה מתבקש השינוי. מה אותו הנושא אומר לי ומה הוא מבקש ממני.

ואני מוצאת את הדרך לתת לאותו הנושא מענה. יש נושאים שאפשר לתת להם מענה מהיר ויש נושאים שמבקשים זמן קצר או ארוך יותר.

אני רואה את עצמי ואת העסק דרך היכולת לבנות יסודות ולהקשיב לרוח השינוי. כי תמיד יש שינוי.

גם ללקוחות שלי אני מדגישה את היכולת להיות ולייצר תנועה, בהקשבה ולמה שקורה ברגע הזה.


אשמח לעזור לכל מי שצריכה ורוצה, לעצמה וליקרים לה בכל נושא שתבחרו

תודה וברכה

קרן-אור

054-48-230-48

bottom of page